Vraag en antwoord

1. Wat is selfstorage?
Selfstorage is een doe-het-zelf opslag voor zowel particulieren als bedrijven. De opslagruimtes zijn schoon, droog, verwarmd, beveiligd en 7 dagen per week van 06.00 uur tot 23.00 uur toegankelijk met een pincode voor het pand en uw eigen cilinderslot voor uw opslagruimte.

2. Moet ik een verplichte Pandrecht Overeenkomst tekenen?
Nee, bij ons tekent u nooit voor een Pandrecht Overeenkomst. U blijft te alle tijden eigenaar van uw eigen goederen, wij gaan heel graag een relatie met u aan op basis van wederzijds vertrouwen!

3. Wat mag ik opslaan?
Bijna alles, o.a. inboedel, seizoensgebonden artikelen, motoren, goederen, archief, voorraad of winterbanden. Geen gevaarlijke, explosieve, ontvlambare of oplosbare (chemische) stoffen, bederfelijke goederen, levende have of illegale goederen.

4. Hoe groot zijn de opslagruimtes?
U huurt een opslagruimte die geheel is afgestemd op uw behoefte. U bent flexibel in de kubieke meters die u bij Selfstorage Venray huurt. We bieden een grote verscheidenheid aan ruimtes aan variërend van 1 m³ t/m 45 m³. U kunt tussentijds kosteloos en onbeperkt wijzigen naar een grotere of kleinere unit.

5. Hoeveel ruimte heb ik nodig?
Mocht u niet precies weten hoeveel ruimte u nodig heeft, maak dan gebruik van onze ruimtecalculator. Wilt u persoonlijk advies dan kan dit natuurlijk ook.

6. Hoe lang kan ik mijn spullen opslaan?
De huurperiodes zijn zeer flexibel en kunnen op elke dag van de maand starten. U huurt al een opslagruimte vanaf 1 maand. Er is geen maximumperiode. U kunt gebruik maken van de opslagruimte zolang u wilt. Het huurcontract wordt iedere maand automatisch verlengd.

7. Waar kan ik voor informatie of een rondleiding terecht?
Dinsdag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur en zaterdag van 08.00 uur tot 12.00 uur (en daarbuiten ook op afspraak) is onze receptie geopend en kunt u terecht met al uw vragen. U kunt ook bellen met 0478 503629 dan kunnen we u telefonisch te woord staan. Of u stuurt een email naar info@selfstoragevenray.nl.

8. Hoe huur ik een ruimte?
Wanneer u geïnteresseerd bent in het huren van een opslagruimte, kunt u tijdens de openingsuren (en daarbuiten op afspraak) bij de receptie terecht voor het afsluiten van een huurovereenkomst. Bij het aangaan van een huurovereenkomst vragen wij u een geldig legitimatiebewijs en uw bankpas met IBAN-nummer mee te nemen en bedrijven vragen we ook een recente kopie inschrijving kamer van koophandel en het BTW-nummer mee te nemen. Voordat u toegang krijgt tot uw opslagruimte dient u eerst de borg (1 maandhuur) en de eerste maand huur te voldoen (contant of pin). De borg krijgt u aan het einde van de huurperiode weer terug.

9. Hoe zeg ik de huur op?
Opzeggen kan dagelijks, er is geen opzegtermijn. Dit doet u schriftelijk middels het opzegformulier ontvangen bij uw huurcontract.

10. Hoe moet ik betalen?
U ontvangt maandelijks, minimaal 5 dagen voor de eerste werkdag van de nieuwe maand, een factuur per email. U betaalt per automatische incasso.

11. Staan mijn spullen veilig?
Veiligheid staat voorop! Ons pand wordt 24 uur per dag bewaakt middels een inbraak- brandmeld- toegangscontrole- en camerabeveiligingssysteem. U heeft uw eigen toegangscode en cilinderslot waar alleen u de sleutels van heeft. Verder is het volledige industrieterrein Smakterheide voorzien van 24/7 camerabewaking inclusief kentekenherkenning.

12. Staan mijn spullen schoon en droog?
Ons moderne bedrijfspand is volledig geïsoleerd, voorzien van vloerverwarming en vrij van ongedierte.

13. Zijn mijn spullen verzekerd?
Wij kunnen uw spullen helaas niet voor u verzekeren. Ons bedrijf voldoet aan alle brand- en inbraakeisen die door verzekeringsmaatschappijen worden gesteld. De goederen die in uw ruimte staan opgeslagen worden daarom veelal gedekt door uw eigen inboedelverzekering. Wij raden u aan contact op te nemen met uw verzekeraar om dit af te stemmen.

14. Kunt u ook goederen in ontvangst nemen?
Al onze klanten kunnen gebruik maken van onze ontvangstservice. Bestelde goederen kunnen bij Selfstorage Venray worden afgeleverd. Wij nemen uw goederen in ontvangst tijdens openingstijden van onze receptie en zorgen ervoor dat uw spullen netjes in uw ruimte worden opgeslagen. U ontvangt vervolgens een bericht van levering.

15. Mag ik werken in mijn opslagruimte?
In- of overpakken mag uiteraard in uw opslagruimte. Om veiligheids- en verzekeringsredenen is het niet toegestaan om te werken in uw opslagruimte.

16. Kunnen jullie het vervoer verzorgen?
Voor het vervoer van en naar de opslaghal kunt u gratis gebruik maken van onze gesloten aanhangwagen. In de opslaghal zijn transportmiddelen aanwezig om uw spullen naar uw opslagruimte te brengen. Tevens kunt u bij onze dochteronderneming Autohopper Venray voordelig een (verhuis) bus huren.

Staat uw vraag er niet bij?

Stel deze dan per email via info@selfstoragevenray.nl of bel 0478 503629.